Poučení spotřebitele

Poučení spotřebitele

dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“)

 

Toto poučení je určeno pro klienty Společnosti, kteří mají postavení spotřebitele, a poskytuje klíčové informace o našich realitních službách a právech spotřebitele v souladu s platnými právními předpisy České republiky a Evropské unie.

 

Obsah:

  1. IDENTIFIKACE REALITNÍHO ZPROSTŘEDKOVATELE
  2. ÚČEL POUČENÍ A PŘEDMĚT SLUŽEB
  3. CENA SLUŽBY (PROVIZE)
  4. PRÁVA KLIENTA – SPOTŘEBITELE Z VADNÉHO PLNĚNÍ
  5. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO OBCHODNÍ PROSTORY
  6. ORGÁNY DOHLEDU A STÁTNÍHO DOZORU
  7. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
  8. VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
  9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

I .IDENTIFIKACE REALITNÍHO ZPROSTŘEDKOVATELE

 

  1. Společnost realitního zprostředkovatele: Monika Králová se sídlem Zahradní 348, 251 01 Nupaky IČ: 09737707,

(dále jen „Společnost“)

  1. Kontaktní údaje Společnosti:

 

II. ÚČEL POUČENÍ A PŘEDMĚT SLUŽEB

  1. Toto poučení je adresované klientům Společnosti (zájemcům), kteří jsou zároveň spotřebiteli.
  2. Společnost tímto poučuje své klienty – spotřebitele:

Společnost poskytuje své služby s maximální péčí a v souladu se zákonem č. 39/2020 Sb., o realitním zprostředkování, a dalšími souvisejícími právními předpisy.

 

III. CENA SLUŽBY (PROVIZE)

  1. Cena služby (tj. provize) bude činit sjednané procento ze skutečné ceny nebo konkrétní hodnotu plus DPH. Provize bude splatná dnem uzavření Zprostředkované smlouvy. Veškeré náklady Společnosti spojené jsou zahrnuty ve sjednané provizi.

 

  1. PRÁVA KLIENTA – SPOTŘEBITELE Z VADNÉHO PLNĚNÍ
  1. Realitní smlouva je uzavírána v souladu se zákonem o realitním zprostředkování, práva klienta – spotřebitele z případného vadného plnění služeb, stejně jako podmínky těchto práv, se řídí ustanoveními § 1914 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (zejména viz § 1915 až 1916, jakož i 1921 až 1925 OZ).

 

  1. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO OBCHODNÍ PROSTORY
  1. Bude-li Realitní smlouva uzavřena mimo obchodní prostory Společnosti, je klient – spotřebitel oprávněn od Realitní smlouvy písemně odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření. Toto právo na odstoupení je třeba uplatnit u Společnosti, a to formou jednoznačného prohlášení. Pro dodržení lhůty pro odstoupení je nutné odeslat sdělení o uplatnění práva odstoupit od Realitní smlouvy před uplynutím výše uvedené lhůty. Klient – spotřebitel může použít dále níže uvedený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy. V případě, kdy klient – spotřebitel platně odstoupí od Realitní smlouvy dle tohoto odstavce, je povinen dle ust. § 1834 NOZ zaplatit Společnosti částku úměrnou rozsahu poskytnutých služeb do doby, kdy bylo Společnosti doručeno odstoupení od Realitní smlouvy.

 

  1. ORGÁNY DOHLEDU A STÁTNÍHO DOZORU
  1. Klient – spotřebitel se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Společnost je oprávněna k poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

VII. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze spotřebitelské smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Společností a klientem spotřebitelem ze spotřebitelské smlouvy.

 

 

 

VIII. VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

 

Vzorový formulář pro odstoupení od Zprostředkovatelské smlouvy

Oznámení o odstoupení od Zprostředkovatelské smlouvy

Monika Králová

se sídlem: Zahradní 348, 251 01 Nupaky

IČO: 09737707, Telefon: 734 231 098, e-mail: monika.kralova@reality-kralova.cz

Tímto oznamuji, že odstupuji od Zprostředkovatelské smlouvy:

Datum uzavření smlouvy: …………………………………………………………………………………………………………………………..

Vztahující se k nemovitým věcem/službám: ………………………………………………………………………………………

Jméno, příjmení: ………………………………………………………………………………………………………………………………..………....

Vaše adresa: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Datum: ……………………………………………………

Váš podpis: …………………………………………….

 

Zájemce má zároveň právo obrátit se se svou stížností (bude-li Zájemce mít za to, že došlo k porušení zákonných práv spotřebitelů ze strany Realitního zprostředkovatele) na Českou obchodní inspekci, případně na obecní živnostenský úřad realitního zprostředkovatele. V tomto směru realitní zprostředkovatel odkazuje Zájemce i na znění zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v plném znění.

 

Zájemce má možnost mimosoudního řešení případných spotřebitelských sporů, pokud je v postavení spotřebitele. Souhrnné informace k této problematice jsou na webu České obchodní inspekce www.coi.cz. Všechny návrhy ve spotřebitelských sporech mezi Realitním zprostředkovatelem a Zájemcem je třeba zasílat na Českou obchodní inspekci.

 

V …………………., dne…………………………………

 

IX. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Zásady ochrany osobních údajů Společnosti jsou umístěny zde: www.kralova-reality.cz
  2. Toto poučení spotřebitele je platné a účinné ode dne uvedeného v zápatí a je dostupné na internetových stránkách Společnosti.

 

V Praze, dne 17.7.2025